DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Oryantasyon ve Kariyer Planlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IUE 100
Güz
1
0
1
2
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • üniversitenin akademik ve idari birimlerini, kendilerinin tabi olduğu kuralları tanımlayabilecektir;
  • ilgileri doğrultusunda kariyer hedefi belirleme becerisi kazanabilecektir;
  • zaman yönetimi becerilerini geliştirebilecektir;
  • kendilerini ifade etme ve iletişim becerilerini geliştirebilecektir.
  • güçlü ve zayıf yönlerini fark etmenin yollarını tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin Amacı ve Kapsamı Kariyer Nedir? Neden üniversite eğitimi?
2 Üniversite Yaşamı: Akademik Bölümler, İdari Birimler ve Öğrenci Kulüpleri
3 Temel Beceriler I: Öz Farkındalık Semineri “How Does Your Self-Concept Affect Your Career?” https://work.chron.com/selfconcept-affect-career-23438.html
4 Temel Beceriler II: Hedef Koyma Semineri “Eight Ways You Can Define, Then Reach, Your Career Goals” https://www.forbes.com/sites/forbescoachescouncil/2018/09/25/eight-ways-you-can-define-then-reach-your-career-goals/#450105f87ca4
5 Kariyer Konuşmaları I: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri Job Skills Checklist, https://owl.purdue.edu/owl/job_ search_writing/preparing_an_application/job_skills_checklist.html
6 Temel Beceriler III: Zaman Yönetimi Semineri “Manipulate Time With These Powerful 20 Time Management Tips” https://www.forbes.com/sites/johnrampton/2018/05/01/manipulate-time-with-these-powerful-20-time-management-tips/#255ad99a57ab
7 Kariyer Konuşmaları II: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri Resumé prepatation guide by the Career Guidance Center
8 Temel Beceriler IV: Yazılı ve Sözlü İletişim semineri “11 Communication And Speaking Skills That Will Boost Your Reputation As A Leader” https://www.forbes.com/sites/theyec/2019/02/08/11-communication-and-speaking-skills-that-will-boost-your-reputation-as-a-leader/#3751dbea2fa3
9 Kariyer Konuşmaları III: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri “Virtual Interviewing: How Employers & Job Seekers Can Prepare”, https://workology.com/virtual-interviewing-how-employers-job-seekers-can-prepare/
10 Temel Beceriler V: Analitik Düşünme semineri “Analytical Skills Definition, List, and Examples” https://www.thebalancecareers.com/analytical-skills-list-2063729
11 Kariyer Konuşmaları IV: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri “Video: 5 Ways to Listen better” https://www.ted.com/talks/julian_treasure_5_ ways_to_listen_better?referrer=playlist-listen_up#t-74423
12 Temel Beceriler VI: Liderlik Youtube Video: “Leading People and the Qualities of a Good Leader” https://youtu.be/LxYGrPmH4rY
13 Bağımlılık ve Bilinçli Farkındalık
14 Temel Beceriler VII: Kendi markanı yaratma “The First Step To Building Your Personal Brand”, https://www.forbes.com/sites/dailymuse/2012/02/14/the-first-step-to-building-your-personal-brand/#64455dd46201
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
0

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema ve dijital medyanın tarihçesini, temelini oluşturan kavram ve teorileri tanımlar ve tartışır.

2

Yaratıcılık ve eleştirel düşünceyi kullanarak sinema ve dijital medya sanatları için bir hikâye anlatıcılığı fikri geliştirir.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları başarılı bir şekilde kullanır.

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde yerine getirir.

5

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ya da yapım sonrası için ileri düzeyde uzmanlık gerektiren bir görevi yerine getirir.

6

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün görsel temsilleri nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin imajları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

7

Etkileşimli dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel becerileri icra eder.

8

Bir film veya dijital medya sanatı çalışmasının, teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarından eleştirel analizini yapar

9

Problem çözmeye yönelik bir yaklaşımla, bir film veya dijital medya işinin bireysel sorumluluğunu sıfırdan bitmiş ürüne kadar üstlenir. 

10

Etik davranış normlarını takip eden ve çalışma ortamının etik standartlarını geliştirmek için inisiyatif alan bir ekip üyesi olarak çalışır.

11

Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medyayla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. 

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest